מידע נוסף על טיפול בטחוריםטיפול בטחורים

טחורים היא בעיה מציקה וכואבת אולם לעיתים מביך לדבר עליה.

אומנם יש לכולנו טחורים אשר מהווים חלק תקין מפי הטבעת,  אבל רק כאשר הם כואבים – אז מתחילה הבעיה.

נסביר: הטחורים הם למעשה כלי דם הנמצאים בחלקו התחתון של המעי הגס ובפי הטבעת. תפקיד הטחורים הינו לסייע בשליטה של אטימת פי הטבעת ולנקז את הדם מהאיזור אולם בדרך כלל בשל לחץ מוגבר על האיזור-שגורם למתיחת כלי הדם, והתרחבותם- וכתוצאה מכך נגרמת דלקת, פקקת או קרע הגורם לכאב רב.

מהם התסמינים לכך שיש לנו טחורים?

אז התסמין הראשון הינו דימום מפי הטבעת. ניתן לראות אותו על נייר הטואלט או בתוך האסלה.

אם מתווסף אליו גם כאב ואי נעימות סביב פי הטבעת וכן תחושת גירוי וגירוד- אזי כדאי לנות לבדיקת רופא.

ממה זה קורה?

הסיבה הראשונית לכך הינה עצירות, שכן המאמץ בעת היציאות גורם ללחץ על כלי הדם ולהתמתחותם.

סיבה נוספת, אשר פוגעת בנשים רבות, הינה היריון. הרבה נשים בהיריון סובלות מכך והסיבה נעוצה בעובדה שנפח הדם בהיריון עולה,  השרירים נחלשים ובעת שכיבה על הגב- הלחץ על כלי הדם באיזור עולה.

סיבות נוספות לכך הינן  תזונה החסרה בסיבים תזונתיים, אי שתיית מים מספקת, ישיבה ממושכת, חוסר בפעילות ספוטיבית או פעילות ספורטיבית מאומצת מדי, שיעול והקאה, אי ספיקת לב משמעותית, מצבי לחץ וגיל מבוגר.

איך מטפלים בטחורים?

ישנן מספר שיטות להרגעת מצב הטחורים, ללא התערבות רפואית, שניתן לבצע בבית. כגון  ישיבה באמבטיה, אי שימוש בנייר טואלט אלא ניקוי באמצעות שטיפה, לשטוף את פי הטבעת כמה פעמים ביום.

במידה וזה לא עוזר ניתן להשתמש במשחות מאלחשות, אשר מריחתן תגרום לאי תחושת כאב באיזור, תספק שכבת הגנה כך שלא יווצר מגע ישיר בין פי הטבעת לצואה וכן החומרים בתוך המשחה ישפרו את מצב הטחורים.

כאשר שיטות אלו לא עוזרות – ישנן שיטות רפואיות פולשניות יותר בחלקן אף נטולות כאב וללא צורך בהרדמה או אישפוז. מדובר על שיטות כמו טיפול בחשמל, או ניוון של כלי הדם שהצטברו באמצעות קשירתם. טיפולים אלה נחשבים לשיטות טובות מאד שכן הן אינן כרוכות בניתוח, ויעילות מאד.

חשוב לפנות לפרוקטולוג מומחה שינחה את דרכי הטיפול בבעיה.

אתם מוזמנים לפנות לד"ר אייל נס – כירורג ופרוקטולוג מומחה, ומתמחה בין השאר גם בטיפול בטחורים ואשר ייסד את הקליניקה לבריאות ואסתטיקה.